Betingelser og Vilkår

 

Det er hurtigt, sikkert og nemt at handle hos eVare.dk.

 

 

 

Levering & forsendelse

 

Alle ordre såfremt de ønskede varer er på lager, vil blive ekspederet samme dag eller dagen efter ordredato (dog ikke weekend og helligdage). Bestilte varer, leveres på den adresse som oplyst under bestillingen med afsender fra World International Trading (fra vores distributionscenter og lager).

 

Såfremt varen ikke er på lager eller hvis en varer er i restordre, vil du blive kontaktet via email eller tlf. Der tages forbehold for udsolgte varer samt trykfejl. Når dine varer (bestilling) er afsendt modtager du en bekræftelse på email. Du har ligeledes mulighed for at følge ekspeditionen på vores hjemmeside (under dit kunde login) og følge din bestilling fra vi modtager din bestilling til den er pakket og afsendt.

 

Leveringsgebyr / Leveringstider

 

Nedenfor ses de forskellige leveringstakster. Shoppen beregner selv den samlede omkostning til forsendelse.

 

Danmark:

GRATIS levering ved bestilling over 250 kr.
Bestilling under 250 kr - Levering kun 29 kr. (uden omdeling)
Bestilling under 250 kr - Levering kun 50 kr. (med omdeling)
Bestilling over 250 kr - Levering kun 25 kr. (med omdeling)

Leveringstid 1-3 dage (fra afsendelsesdato)

 

EU (EU lande):

Sverige - Levering DKK 75 / EUR 10.15
Tyskland - Levering DKK 50 / EUR 6.79

Leveringstid 2-6 dage (fra afsendelsesdato)

 

Verden (alle andre lande):

Kontakt os.

Leveringstid 3-10 dage (fra afsendelsesdato)

 

NB: I shoppen afsendes produkter samme dag eller dagen efter (afhængig af dit bestillingstidspunkt - f.eks. weekend mv.). Ovenstående levering indikerer tiden fra at varer er afsendt fra vores distributionscenter. Der leveres ikke til postboks adresser. Priser er baseret på valutakurser.

 

Rettidig levering forudsætter dog at postvæsen, kurer og transportør i de pågældende lande overholder leveringstiden. Såfremt der opstår forsinkelser hos postvæsen, kurer og transportør vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. World International Trading kan ikke drages til ansvar for forsinkelser. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsendes naturligvis en ny leverance.

 

Efterlysning af pakker

 

Hvis du skulle være så uheldig, at din pakke bliver forsinket eller forsvinder undervejs kontakter vi postvæsen, kurer eller anden transportør for at lave en efterlysning. Behandlingstiden for forsvundne eller beskadigede pakker / forsendelser hos postvæsen, kurer og transportør kan tage 2 dage til 3 uger. Dette skyldes hvornår postvæsen, kurer og transportør anser en pakke for at være forsvundet. Ofte er ekspeditionen af beskadigede pakker / forsendelser hurtigere.

 

Forsendelse

 

Alle forsendelser varetages af vores internationale transport partnere og de lokale transportører i de enkelte lande, der leveres til som kan være postvæsen, kurer og anden transportør afhængig af vægt mængde (ved bestillingen) og land.

 

Fortrydelse & reklamation

 

Fortrydelsesret

 

Fortrydelse eller ombytning af varer skal ske senest 14 dage efter varen er modtaget.

 

Ønsker du dette skal pakken mærkes "Fortrydelsesret" samt vedlagt en kopi af købsfakturen, som dokumentation for at den / de returnerede varer er købt hos eVare.

Det er ikke muligt at aflevere varen personligt på vores adresse.

Det vil være en fordel, at kontakte kundeservice inden returnering for at lette og fremme ekspeditionen (her vil du så få oplyst et RMA nummer).

 

Når du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig ved en tilbageførsel til din bank eller dit betalingskort når varen er modtaget og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten. Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Når varen returneres og fortrydelsretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Varens salgsværdi må ikke forringes. Ved produkter bortfalder bytteretten/fortrydelsesretten ved åbning af emballage bl.a. pga. hygiejniske årsager. Fortrydelsretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart, at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt. Dette gælder i øvrigt andre varer der er plomberet af hygiejniske grunde. Formodes det at ovenstående ikke er overholdt dvs. f.eks. varen har været brugt forbeholdes retten til at returnere produktet til kunden igen.

 

Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så mister du din fortrydelsesret. Da original emballagen oftest har en, for varen, væsentlig værdi vil fortrydelsesretten ikke kunne benyttes hvis denne mangler. Du må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens salgsemballage.

 

Varen skal returneres i samme stand som modtaget, dvs. at den skal returneres i original emballage, for så vidt det er muligt.

 

Returnering af varer er på kundens egen regning og ansvar (f.eks. ved bortkomst under forsendelsen).Det anbefales at sende varen retur med mulighed for sporing af forsendelsen.

 

Mener vi, at betingelserne ikke er opfyldt, for at du kan benytte fortrydelsesretten, kontakter vi dig med en begrundelse herfor.

 

Reklamationer

 

Der ydes 2 års reklamationsret i henhold til købeloven som omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig på op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Reklamationsretten bortfalder og dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig på op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Det er endvidere en forudsætning, at manglen var til stede, da du modtog varen første gang. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, du har konstateret manglen.

 

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettes til kundeservice / salgsafdelingen. Du bedes oplyse ordre nummer samt fyldestgørende informationer omkring problemet. Kundeservice vil herefter vende tilbage med yderlig information omkring sagen.

 

Skal produktet returneres skal denne ske til vores adresse. Det anbefales at sende varen retur med mulighed for sporing af forsendelsen. Det er ikke muligt at aflevere varen personligt på vores adresse. Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Du kan som kunde ikke forvente at der medfølger dansk manual på alle varer. I det omfang der forefindes brugsanvisning på dansk vil dette medfølge.

 

Når vi har gjort os bekendt med din reklamation, kontakter vi dig pr. email for at aftale det videre forløb.

 

Sikker betaling

 

Når du har afsluttet din bestilling, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse på email og senere en faktura.

 

Der modtages betaling via:

- Dankort

- eDankort

- VISA Dankort

- VISA Electron

- Mastercard

- Maestro

- JCB

 

Der betales ingen gebyr hos eVare ved betaling med ovenstående betalingskort.

 

Beløbet for din bestilling vil ved brug af ovenstående betalingskort først blive trukket på din konto / kort når varen afsendes.

 

På din betalingsoversigt (bank udskrift) vil blive oplyst World International Trading for dine vare købt hos os.

 

Alle betalingskort og kontooplysninger krypteres med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol, hvilket betyder, at det kun er PBS der kan læse informationerne. Det er ikke muligt for eVare eller andre at aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

 

Betaler du med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har altid mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt når en netbutik benytter SSL i sit betalingssystem. Du er derfor bedre sikret en i den fysiske verden. Her har du en selvrisiko på 1.200 kr når dit kort misbruges ved brug af pinkoden.

 

Momsfrit

 

Kunder udenfor EU kan handle momsfrit.

 

Systemet kan selv håndtere om der skal betales 25% dansk moms eller det er muligt at blive fritaget efter indtastning af kunde oplysninger.

 

EU-lande = 25% dansk moms

Danmark, Belgien, Bulgarien, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Sverige, Luxembourg, Portugal, Spanien, Storbritannien, Tyskland, Østrig, Malta, Cypern, Estland, Letland, Litauen, Polen, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Tjekkiet og Ungarn.

 

Alle andre = momsfrit

 

Gavekort

 

Ved indfrielse af et gavekort indtaster du gavekortkoden i feltet 'Indtast gavekort' samtidigt med adresseoplysningerne i 'Kassen'. Herefter skal du klikke 'Opdater' for at koden bliver trukket fra beløbet. Hvis du køber for mere end gavekortets værdi vælger du blot kreditkort betaling, og betaler det overskydende. Køber du for mindre kan gavekortet ikke bruges igen og det overskydende beløb går tabt.

 

Persondatapolitik

 

Personlige oplysninger der registreres hos eVare bliver på intet tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelig for tjedjemand.

 

Under et køb udbeder eVare sign navn, adresse, telefonnummer og email adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordre og fakturering. Skulle der opstå problemer med at gennemfører en bestilling, bruger eVare disse oplysninger til at kunne kontakte kunden.

 

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem webshoppen. For at gøre betalingen med betalingskort så sikkert som muligt, sendes al information med SSL-krybtering (Secure Sockets Layer). Det betyder, at informationen går gennem en sikker forbindelse og at dine kortoplysninger ikke kan aflæses af udenforstående. eVare samarbejder med en betalingsgateway leverandør, som via en stærktkrypteret opkobling med din bank, kontrollerer at kortet er gyldigt for køb.

 

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen computer. Disse cookies benyttes til at genkende dig og for at huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen, når der handles. Cookies anvendes ligeledes med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

 

Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I f.eks. Internet Explorer sker det via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

 

eVare registerer IP-adressem hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i evt. politiefterforskning. IP adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger vil blive undersøgt og politianmeldt.

 

Man kan valgfrit få sin email adresse optaget på en maillingliste (nyhedsbrevsliste), således at man løbende modtager nyheder og anden information. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.